Apple juice

26 februari 2015 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

"Papa, hoe is 'appelsap' nu ook alweer in het Engels?"

Morgen is het weer vliegtuig-tijd, en Anna wil voorbereid zijn op wat ze gaat bestellen...

Nieuw-Zeeland is ten einde. Morgen vertrekken we richting Indonesië/Bali.

Het was echt super-geweldig!!! Voor diegenen die nog twijfelen over een nieuwe reisbestemming. Nieuw-zeeland. Check! Doen!

Vandaag zitten we nog in Christchurch. Een stad met een wat vreemde sfeer. Exact 4 jaar geleden waren er hier een reeks zware aardebevingen die grote stukken van de stad verwoest hebben. Het was vrij indrukwekkend om te zien dat het stadscentrum effectief weg was. Zowat alle gebouwen in het centrum stonden ofwel in de steigers, waren afgebroken of afgeschermd voor instortgevaar.

Christchurch

In Oamaru zijn we pinguins gaan kijken. Niet zomaar pinguins in de zoo, maar pinguins die na hun dagje zwemmen (50km!!) terug thuis komen naar hun nestje. Honderden tegelijk. Jammer genoeg hebben we er geen foto's mogen nemen. De terugkomst is in het schemerduister, en de beestjes mochten natuurlijk niet gestoord worden. Hieronder het strand waar ze toekwamen:

AnnaPenguins

Oamaru staat ook bekend als de Steampunk capital...(wisten wij veel...) Hier en daar staan er in de stad steampunk werkjes... Hier Nils in een robot!!!

Nils Robot

We zijn ook een gletsjer gaan bezoeken.. Hieronder het begin van de tocht naar Fox Glacier. (Hier was Nils trouwens nog in opperbeste stemming). Waanzinning knappe omgeving:

Fox glacier2

Verder nog goud gezocht in Ross (jammer, maar helaas..), een zalmkwekerij bezocht op weg naar Wanaka. Veel kilometers gereden door het prachtige landschap, gezwommen en veel gespeeld op zowat alle speeltuinen die we onderweg tegenkwamen.

toedeloe, en tot volgende keer

team Witvrouwen

1. Kim:
    26 februari 2015
    Het bevalt jullie prima zoals ik kan zien.
    Ik ben blij voor jullie.
    Nog heel veel plezier en een goede vlucht vandaag;-)
  2. Opa en oma:
    26 februari 2015
    Goede reis naar Bali .....waarschijnlijk een totaal andere (belevings)wereld!
    We volgen jullie reis dank zij de vele mooie photos die ons doen watertanden.
    Profiteer ervan
    We blijven in contact