Beestjes

16 februari 2015 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Dag iedereen,

De laatste dagen hebben we nogal veel beestjes gezien. Kleine spinnetjes, kevertjes, vervelende vliegjes.

Ook heel lawaaierige beestjes, zoals deze rakker: de 'zangcicade'.

krekeltje . Volgens wikipedia kan je die kereltjes vanop 1,5 km horen. En dat zou volgens mij best kunnen kloppen. Op sommige plaatsen (zoals op onze camping in Picton) krioelde het van die knapen.

In Wellington hebben we het Te Papa museum bezocht (Fantastisch museum! zeker bezoeken als je de kans krijgt! De kindjes vonden het geweldig).

Nils had er natuurlijk onmiddellijk de dinos gevonden.

Nils en dinos

En hier zit Anna IN het hart van een walvis!

anna in het hart van een walvis

Eindelijk ook Orcs tegengekomen, Azog was op bezoek in Te Papa. Vriendelijke kerel; beetje nors soms.

azog the defiler

Trouwens, Wellington is een geweldige stad; een echte aanrader! Jammer dat het zo ver is voor een city-trip.

Onderweg naar Kaikoura zijn we eventjes gestopt bij de zeehondjes. Honderden zeehonden lagen er op het strand. Het was er nogal frisjes die dag, maar dat kon de pret niet breken.

anna met zeehondje

In Kaikoura hebben we echte walvissen gezien. Reuzachtige potvissen, vlak onder onze neus. Deze beestjes zijn enorm! 60000kg, groter dan de boot waarop we zaten! Hier een foto van zo'n rakker die een duikje in de diepte maakt.

walvis

Walvis-spotting was 's middags. 2 uurtjes later zag ons landschap er alweer zo uit:

onderweg

En nog een uurtje later zaten we in Hanmer springs. We hadden er niets gepland, en ook niets verwacht. Het bleek een pareltje. Een ski-gebied in de winter. Nu (zomer hier, remember), een gezellig dorpje met een 'thermal pool spa'... (https://www.google.co.nz/#q=hanmer+springs). Wij natuurlijk met zijn allen in het zwembad ;-)...

groetjes,

team Witvrouwen