Bangkok Thailand

28 maart 2015 - Kanchanaburi, Thailand

Dag iedereen,

Bangkok was geweldig!

We verbleven er in totaal 10 dagen. 3 dagen op een hotelletje in Khaosan Road; dé uitgaansbuurt voor toeristen. En verder 7 dagen op een appartementje een beetje buiten het 'centrum'.

Khaoson road bleek wel de perfecte plaats om aan Bangkok te beginnen: honderden kraampjes, restaurantjes, cafeetjes, etc.. op een straat van enkele honderden meters. We zagen er zelfs gefrituurde schorpioenen op een stokje...

KhaosanRoad

Het hotel (Dang Derm) was pal op die straat. Fantastisch gelegen (en mét zwembad op het dak; beter kon niet :-) Een aanrader voor wie tegen lawaai kan!

De eerste dag hebben we een bezoekje gebracht aan het koninklijk paleis. Prachtige grote gebouwen met véél goud.

GrandPalace

We waren er zeker niet de enige toeristen, maar wel de enige met twee blonde jongetjes. En dat zullen we geweten hebben! Op een uurtje tijd werd Alexander een stuk of 6 keer gevraagd om mee op de foto te mogen. Dat is trouwens een fenomeen dat ons blijft achtervolgen ;-)

Alexander_foto1

Anna en Nils waren even populair bij de Thai, Japanner en Chinees, maar wilden niet mee op de foto...

Die avond zijn we terug naar het hotel gewandeld via het Sanam Luang plein. In de late namiddag wordt er hier gevliegerd! De temperatuur was wat aangenamer, en de sfeer was er super tof!

SanamLuang_vliegers

Natuurlijk kon een ritje op de Tuk-Tuk niet ontbreken! De kinderen vonden het geweldig. Voor Nils kon het maar niet snel genoeg gaan.

TukTukSuperSnelleTuktuk

De tuk-tuk bracht ons naar de What-Pho tempel. De enorme gouden boedhas maakten toch wel wat indruk op de kinderen (en mama en papa).

LiggendeBoedha

Op wandelafstand rond Khaosan road is er voldoende te beleven om 3 dagen te vullen. Daarna verhuisden we naar ons appartementje aan de andere kant van de Chao Phraya rivier. Niet écht buiten het centrum - Bangkok is enorm groot-, maar toch ook weer niet in het echte toeristische centrum.

De ferry en de sky-train werden onze trouwste vrienden in Bangkok.

Ferry SkyTrain

Bangkok telt een aantal gigantische winkelcentra (Wijnegem shopping leek plots een buurtwinkeltje). In de kelder van Siam -Paragon gingen we naar Ocean world, Sea life: een heus acquarium met grote haaien, roggen, pinguins, kwallen, gigantische krabben en octopussen.

HaaiAlexander

We hadden een tip gekregen om eens een kijkje te gaan nemen in Fantasia Lagoon.

FantasiaLagoon

Dat is een zwemparadijs a la centerparcs met wildwaterpanen, glijbanen, etc... Het enige verschil: het is gewoon buiten en BOVEN op een winkelcomplex. Het was toen weekend, en dus nogal druk. Wij waren de enige buitenlanders ;-)

In datzelfde winkelcomplex zijn we trouwens met zijn allen naar de nieuwe Assepoester film gaan kijken ;-)

Nog een hoogtepunt was ons bezoek aan 'Kidzania': (op de bovenste verdieping van het winkelcomplex waar we een paar dagen voordien in de kelder naar de haaien zijn gaan kijken)  (trouwens, je kan daar ook wel gewoon gaan shoppen ;-)

Kidzania

Kidzania is een speelterrein voor kinderen. Mama's en papa's mogen alleen maar kijken. Kinderen kunnen er geld (Kidzos dollars) verdienen door een beroep uit te oefenen (piloot, dokter, brandweerman, dierenarts, ....) En die Kidzos dollars kunnen ze dan weer uitgeven. Bijvoorbeeld zoals Nils: Hij liet met zijn zuurverdiende centen een tattoo zetten:

NilsTattoo

Nils en Anna werkten in de supermarkt: rekken vullen, aan de kassa producten inscannen, etc...

7-11 AnnaEnNilsKassa7-11 AnnaEnNils

Alles was op kindermaat gemaakt, en papa en mama mochten niet mee binnen...

Alexander, Anna en Nils hebben ook nog wat bijgeklust als oa dierenarts, kunstenaar, bouwvakker, dokter...

DierendoktersDokterAnna

Elk opdrachtje duurde 15 tot 30 minuten...

Het was super! (http://www.kidzania.com/)

Onze appartementsblok had een aanlegsteiger aan de rivier. Om 9h stipt werden we er opgepikt door kapitein Deng. Hij loodste ons door de klongs van Bangkok. Dat zijn de kleine kanaaltjes die kriskras door Bangkok lopen. Alexander mocht zelfs eventjes sturen!

KhlongsOpDeBootAlexanderStuurt

Verder natuurlijk zoals altijd, veel gezwommen, huiswerk gemaakt (elke dag een uurtje, ook in't weekend en schoolvakanties...), naar de klei-les geweest !!!(http://www.clayworksfranchise.com/), lekker gegeten en veel gewandeld

De 10 dagen in Bangkok waren super leuk geweest. Op onze terugweg over een paar maanden zitten we weer een paar dagen in Bangkok. We kijken er al naar uit ;-)

groetjes, en tot snel!

team W

1. Oma:
    30 maart 2015
    super super leuk, fantastisch wat jullie doen, iedereen jaloers.
    En dat de kindjes zo wandelen en alles doen en dat eten allemaal proeven. Super Kusjes oma
  2. An Sneyders:
    4 april 2015
    Fantastische verhalen. Vooral de omschrijvingen zijn leuk, de geuren waarover Alexander het had. 'Stinkende Vulkaan, Kakkoffie, Stinkend fruit,.... SUPER
    We zijn jaloers...Geniet er nog van. Tof om jullie reis zo te kunnen volgen.
    BTW, Charlotte zit nu in Nicaragua, blog: https://inleefreisnica2015.wordpress.com/